هدف از رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، ...، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده است. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای نیز جزئی از اهداف و چشم انداز‌های تربیت دانشجو در این رشته به حساب می‌آیند.

پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی


فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می‌کنند، به خوبی می‌توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می‌رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شوند، دشوار می‌سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان است که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد.

برخی از سرفصل‌های رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی


1.    تجزیه و تحلیل بازار
2.     تحقیقات بازاریابی
3.     رفتار مصرف کننده
4.     مدیریت فروش
5.     تجارت الکترونیکی
6.    بازاریابی صنعتی

در تعریف، برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟
    علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی
    قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
    توان تجزیه و تحلیل محیط بازار و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
    کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL، تجربه عملی و ... )
    روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار
    کسب تجربه عملی فروش

در بخش انجام پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته‌اش، با نرم‌افزار‌های رشته خود آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند  SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترای حسابداری، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در زمینه مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی


o     تاثیر عوامل محیطی رقابتی بر قابلیت‌های بازاریابی با میانجی‌گری مشتری‌مداری و گرایش به نوآوری
o    انتخاب آمیخته بازاریابی مناسب با استفاده از تکنیک AHP با رویکرد برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
o    بررسی عوامل موثر بر دیدگاه مصرف کننده نسبت به بازاریابی ازطریق تلفن همراه
o    بررسی رابطه بین کیفیت برنامه ریزی بازاریابی با عملکرد صنایع مواد غذایی در شهر x
o     بررسی تاثیر ترفیع بعنوان یکی از اجزای آمیخته بازاریابی خدمات بر بهبود تمکین مودیان مالیاتی
o    رتبه بندی عوامل بازاریابی موثر بر کانال توزیع صادرات محصولات فولادی
o    فضیلت های اخلاقی بازاریابی: بررسی دیدگاه متخصصین بازاریابی و جامعه مصرف کننده
o    تاثیر بازاریابی اینترنتی بر افزایش درآمد هتلهای شهر x
 


مطالب دیگر این گروه
پایان نامه ارشد حسابداری پایان نامه ارشد حسابداری پایان نامه ارشد حقوق خصوصی پایان نامه ارشد حقوق خصوصی پایان نامه شرکت های دولتی پایان نامه شرکت های دولتی پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی پایان نامه مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی پایان نامه مدیریت برداشت پایان نامه مدیریت برداشت